Faceţi comert online? Dacă aveţi un magazin virtual şi expediaţi produse prin curier clienţilor de la distanţă, înseamnă că acest articol este şi pentru dumneavoastră.
De-a lungul anilor au existat numeroase tendinţe în ceea ce priveşte modul de ambalare a produselor ce urmează a fi expediate cumpărătorilor. Aşa ne aducem aminte de perioada fulgilor peanuts de polistiren, perioada foliilor cu bule de aer, iar acum se vorbeşte tot mai mult despre fenomenul de “unboxing”, care se referă la entuziasmul cu care cumpărătorii îşi primesc produsele comandate online.
Dacă faceţi comert online ar trebui să ştiţi că ambalajul nu mai reprezintă acum doar o modalitate prin care un produs ajunge din depozitul dumneavoastră la uşa clientului final. Acum vorbim tot mai mult despre experienţă în sine. Cumpărătorii de anii trecuţi primeau coletele pline de fulgi de polistiren şi adesea le vărsau din greşeală pe jos. Sau deschideau o cutie mare plină cu folii de bule de aer, în centrul cărora se afla un obiect mic. Aceste situaţii sunt acum înlocuite de noi tendinţe în ambalare. Şi ne referim în principal la acest fenomen de unboxing, care presupune despachetarea coletului. Ca să înţelegem cât mai bine cum funcţionează acest trend, ar trebui să ne gândim la deschiderea coletului pe care îl primim după ce facem o comandă ca la un cadou pe care ni-l oferă un prieten drag, care se pricepe de minune la împachetare. E ca şi cum am primi prăjiturele făcute cu drag de scumpa noastră bunică.
Comerţ online – unboxing sau filmuleţe ce devin virale pe internet
Datorită dezvoltării internetului, în special a platformelor de socializare şi interconectare între utilizatori, cumpărătorii duc acum ambalajul la un alt nivel. Mai exact, un cumpărător face o comandă pe internet şi aşteaptă produsul dorit. După receptionare, el realizează un filmuleţ în momentul deschiderii coletului, îşi expune impresiile personale în legătură cu produsul şi modul de împachetare al acestuia, iar la final îl postează pe Youtube, cel mai mare canal video din lume. Filmuleţul arată cât de entuziasmat şi încântat a fost cumpărătorul în momentul în care a desfăcut coletul primit.
Haideţi să ne uităm puţin peste nişte date relevante. Într-un articol recent se arată:
“Raportul Dotcom Distribution Packaging pe anul 2015 arată că 39% din respondenţii unui studiu realizat au partajat o poză sau un filmuleţ video despre un produs nou pe reţelele de socializare după ce l-au primit de la furnizor şi după ce i-au desfăcut ambalajul. 60% din cei chestionaţi au declarat că ar trimite mai departe utilizatorilor din reţeaua de socializare o poză a unui produs, dacă acesta ar veni împachetat într-o cutie de cadouri în loc de o cutie maro tradiţională.”
Nu mai există nicio îndoială că dezvoltarea soluţiilor unice de ambalare a produselor hand-made a reprezentat un stimul important pentru această rezoluţie în domeniul ambalării.
Firmele care acordă atenţie deosebită modului în care ambalează produsele expediate au de câştigat pe termen lung. Clienţii tind să aibă o încredere mai mare în aceste magazine şi să le recomande mai mult prietenilor şi cunoscuţilor. Din acest punct de vedere e dificil să concurezi cu persoanele care realizează produse hand-made şi le împachetează cu grijă şi fineţe, mai ales că firmele medii şi mari nu au timpul necesar de a acorda atenţie specială fiecărui ambalaj al unui colet de expediat.
În al doilea rând, nu trebuie să uităm că, pentru firme este important să-şi ambaleze produsele astfel încât să reziste bine la transport. Până la urmă nu contează cât de bine arată un produs dacă este spart, deteriorat sau defect.
Pentru toate aceste motive, ar trebui să cereţi ajutorul unui furnizor de ambalaje care vă poate pune la dispoziţie materiale de protecţie pentru produsele ce urmează a fi expediate, dar şi soluţii personalizate inovatoare şi eficiente, la preţuri accesibile pentru bugetul dumneavoastră.
Dacă faceţi comert online, ne-ar face plăcere să va ajutăm în ceea ce priveşte noile provocări în materie de ambalare a produselor. Contactaţi-ne la fabrica de ambalaje.