Reciclare carton – opţiune benefică pentru orice afacere

Optaţi pentru reciclare carton şi firma dumneavoastră că avea de câştigat. De ce? Discutăm pe larg în acest articol despre motivele pentru care orice firmă din România şi de oriunde ar trebui să se implice activ în protejarea mediului înconjurător prin reciclare. Afacerile cu magazinele online sunt în plină expansiune, iar produsele circulă între vânzători şi cumpărători ambalate de cele mai multe ori în cutii de carton. Asta înseamnă că zilnic există mii de cutii de carton care se aruncă la gunoi!

Cei mai mulţi dintre noi înţelegem că reciclarea aduce beneficii majore mediului înconjurător prin reutilizarea materialelor existente şi prin reducerea cererii de resurse naturale. Cu toate acestea, când ne raportăm la o afacere este bine de ştiut că reciclarea este o opţiune inteligentă care poate determina succesul unei firme. Iată mai departe câteva motive pentru care companiile ar trebui să recicleze şi să se implice în diferite activităţi de reciclare carton şi protejare a mediului înconjurător. 

Reciclare carton –  De ce?

Cel mai frecvent material de reciclare în cadrul unei companii este cartonul. Cele mai multe companii primesc aproape zilnic colete (produse ambalate în cutii de carton) iar cea mai mare parte din aceste ambalaje trebuie aruncate. După deschiderea pachetelor de cele mai multe ori ambalajele nu mai sunt utile. Cartonul ocupă mult spaţiu şi poate fi reciclat din mai multe motive.

  1. Reciclare carton din considerente legate de costuri. Firmele care aleg să arunce pur şi simplu la gunoi deşeurile din carton vor trebui să plătească taxe verzi suplimentare. Utilizarea unui serviciu de reciclare este însă o opţiune eficienţă din punct de vedere al costurilor şi funcţionează ca modalitate de reducere a cheltuielilor cu deşeurile. Lucrul acesta va duce la reducerea costurilor de operare în general, ceea ce în final ar putea însemna creşterea profiturilor pentru o afacere.
  2. Reciclare carton din perspectiva relaţiilor cu publicul. Firmele care demonstrează că sunt interesate de practicile ecologice şi că acţionează ţinând cont de mediul înconjurător se bucură de o încredere şi apreciere mai mare din partea clienţilor şi colaboratorilor. Practic clienţii tind să cumpere produse şi servicii de la acele firme care promovează o politică de protecţie a mediului înconjurător. Azi relaţiile publice pot juca un rol deosebit de important în atragerea de oportunităţi de afaceri pentru că multe persoane preferă să lucreze cu instituţii şi organizaţii atente la mediul înconjurător. 
  3. Reciclare carton sau soluţii de ambalare mai ieftine. Firmele primesc colete în fiecare zi, dar cele mai multe dintre ele expediază la rândul lor alte pachete la clienţii, furnizori şi parteneri de afaceri. Prin contribuirea la reutilizarea materialelor, firmele vor putea să acceseze soluţii de ambalare mai ieftine. Ambalajele reciclate sunt în general mai ieftine şi contribuie la reducerea costurilor de exploatare. 


Sigur că reciclarea materialelor este benefică pentru mediul înconjurător, însă aceasta poate fi şi o opţiune de bun-simţ privind dintr-o perspectivă business. Motivele de mai sus demonstrează acest lucru şi orice firmă ar trebui să ia act de acestea atunci când analizează modul în care trebuie să se ocupe de eliminarea deşeurilor.  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.