Azi ambalajele au devenit parte esenţială pentru orice produs. În anumite situaţii ambaljele sunt chiar mai importante decât produsele în sine. Ambalajele sunt cele care determină dacă un client va cumpăra sau nu produsul, indiferent de cât de bun este acesta. În comerţul electronic, ambalajele reprezintă o necesitate de protecţie a produsului pe care clienţii l-au comandat fără să-l atingă înainte. Acest lucru este deosebit de important pentru construirea încrederii într-un brand şi pentru crearea de clienţi repetitivi de care orice companie are nevoie dacă vrea să aibă succes. Totuşi pe măsură ce comerţul electronic evoluează şi obiceiurile de consum se modifică, experienţa completă de branding se extinde dincolo de produsul în sine.
Ambalajele reprezintă cheia succesului
Hârtia şi cartonul au fost utilizate în ultimii ani ca cele mai importante materiale de ambalare. Producţia de ambalaje din hârtie şi carton ajunge aproape la 30 de milioane de tone pe an. Conştientizarea riscurilor posibile precum şi progresul tehnologic au determinat cerinţe tot mai riguroase în ceea ce priveşte ambalajele produselor.
Aşteptările clienţilor în ceea ce priveşte ambalajele includ aspecte cum ar fi sănătate, siguranţă, preţ rezonabil, comoditate şi respect pentru mediul înconjurător. Puteţi îndeplini toate aceste cerinţe doar prin folosirea unui ambalaj corespunzător care – în afară de protecţie în timpul transportului şi depozitării – ar trebui să protejeze produsul împotriva şocurilor determinate de manipulare, să transmită anumite mesaje consumatorilor, să fie uşor de utilizat şi să joace un rol eficient în publicitate.
Dacă ambalajul este fabricat din materiale necorespunzătoare atunci el ar putea reprezenta un risc pentru produsul conţinut şi în consecinţă chiar pentru sănătatea umană. Atunci când vine vorba despre materialele folosite pentru ambalare, se iau în considerare cernelurile, lacurile, substraturile tipografice şi alte dispozitive auxilizare utilizate în procesul de imprimare.
Cea mai uşoară şi eficientă metodă de protecţie a produsului împotriva şocurilor ce ar putea determina ieşirea conţinutul din ambalaj este de a utiliza materiale adecvate care să fie neutre din punct de vedere senzorial pentru imprimare.
Evitaţi retururile de colete
Dacă marfa ajunge deteriorată la destinaţie, dumneavoastră veţi avea mai multe cheltuieli: va trebui să plătiţi transport suplimentar la curier, va trebuie să suportaţi cheltuielile de reparaţie ale produsului (în unele cazuri poate fi daună totală) şi riscaţi să pierdeţi încrederea clientului care va trebui să aştepte să-i trimiteţi un nou produs. Puteţi spune că produsul a fost asigurat la transport şi în acest caz veţi recupera o parte din bani. Dar chiar şi în acest caz veţi pierde timp şi efort pentru a depune cerere/ reclamaţie la curier şi pentru a primi rambursarea de la acesta. În plus, va trebui să vă ocupaţi din nou de expedierea aceluiaşi produs către acelaşi client.
Cel mai mare avantaj al ambalajelor şi materialelor de protecţie este că vă permit să aveţi clienţi mulţumiţi. Atunci când marfa ajunge distrusă la client, acesta tinde să se plângă chiar dacă firma îl asigură că îi va înlocui produsul în cel mai scurt timp. După câteva comentarii on-line negative, afacerea va începe să înregistreze pierderi.