Ambalajul – protejează, transportă, informează, vinde

Să facem un exercițiu de imaginație: dacă v-aș ruga să reflectați puțin la cuvântul “ambalaj” oare la ce v-ați gândi?

Cel mai probabil la un anumit tip de ambalaj pentru un produs. Poate la ambalajul unui sandwich cumpărat de la metrou, la ambalajul sucului pe care l-ați băut la amiază sau la ambalajul hainelor pe care le-ați comandat recent de pe internet. În primă instanță, cei care se descriu termenul “ambalaj” nu se gândesc la cutii, folie cu bule sau bandă de legat.

 

Ce presupune procedeul de ambalare?

Procesul de ambalare reprezintă o tehnică de împachetare și de protejare a produselor ce urmează a fi depozitate, distribuite, vândute sau utilizate. Procedeul mai poate fi descris ca un sistem coordonat de pregătire a bunurilor pentru transport, depozitare, logistică, vânzare și utilizare finală. Ambalajul este cel care conține un produs, protejează, păstrează, transportă, informează și vinde.

Cea mai veche datare a ambalajului de hârtie este înregistrată în anul 1035 când un turist parizian vizită piețele din Cairo și a observat că legumele și condimentele erau învelite în hârtie pentru ca apoi să fie vândute clienților.

În 1890, scoțianul Robert Gair a inventat cartonul pre-tăiat sau cutia de carton ce conținea piese plate fabricate vrac și care se îndoiau pentru a forma cutii. Prima compania care a folosit cutii de carton pentru ambalarea produselor vândute a fost Kellogg, firmă ce comercializa cereale.

 

 

De ce este util ambalajul?

Iată care sunt principalele sale 4 roluri?

  1. Ambalajul reprezintă o barieră fizică ce protejează obiectele din interior împotriva accidentelor, deteriorării la transport și a mediului ambiant (de exemplu umezeală, temperaturi scăzute sau ridicate).
  2. Conține și grupează produsele într-un singur pachet din motive de eficiență.
  3. Vinde și ajută la crearea unui brand de produs.
  4. Permite comoditate sporită privind manipularea și distribuția produselor.

 

Ambalajul se prezintă sub mai multe forme. Astfel, putem vorbi despre ambalajul de consum, direcționat spre consumatorul final și ambalajul de transport ce reprezintă cutia în care se așează produsele ce urmează a fi tranzitate.

 

Importanța ambalajului comercial

Dintre cele două, cel mai utilizat este de obicei ambalajul de consum ce are rol comercial. Zilnic ajung la noi numeroase solicitări privind ambalajul de consum iar acest lucru nu este suprinzător. Într-o lume în care designul a devenit extrem de important, furnizorii înțeleg perfect valoarea unui ambalaj de calitate.

Ambalajul face diferența, iar acest lucru se reflectă cel mai bine în atitudinea și opțiunea cumpărătorilor pentru forme mai atractive de prezentare.

 

În calitate de distribuitori de ambalaje, vă oferim soluții complete de împachetare – cutii, forme de protecție, bandă de legat, consumabile, pungi, dispozitive și aparate, produse de fixare și securizare. Acordăm atenție maximă fiecărui detaliu, motiv pentru care toate formele de ambalaj care ies din mâinile noastre sunt de calitate superioară și poartă cu sine forțe imense de persuasiune și atragere a cumpărătorilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.