Ambalajul primar şi ambalajul secundar

Ambalajul nu reprezintă doar materialul din jurul unul bun pe care îl oferiţi clienţilor. Există ambalaje primare şi secundare. Iată detalii despre acestea.

Ambalajul primar sau de vânzare

Ne referim aici la modul în care produsele sunt deja ambalate. Acest tip de ambalaj protejează foarte bine produsele de factorii externi (umiditate, praf, mici accidente). De exemplu, dacă vindeţi încălţăminte, atunci o cutie de carton pentru pantofi realizată dintr-un singur strat ar trebui să îi protejeze pe aceştia să nu se deterioreze şi să nu se murdărească de praf.

Totuşi, în cazul accesoriilor vestimentare, ca de exemplu brăţări, inele şi agrafe de păr, cutiile s-ar putea să nu fie tocmai adecvate. Un suport de carton cu o cravată de plastic ar fi mai potrivit pentru a ţine aceste accesorii la un loc şi pentru a le agăţa pe rafturile de prezentare. Punguţele mici de polietilenă le-ar proteja foarte bine iar clienţii ar putea să vadă produsul prin ele.

În ceea ce priveşte componentele electronice, acestea pot fi ambalate în cutii pentru a fi mai bine protejate. Uneori pot fi necesare şi alte materiale de protecţie. Evident în aceste cazuri, cumpărătorii nu vor putea vedea prin cutii, prin urmare aceste componente ar trebui plasate la vedere, în apropierea ambalajelor.

Clienţii observă uşor ambalajele de proastă calitate, iar acest lucru le poate influenţa definitiv decizia de a cumpăra sau nu. Prin urmare, ambalajele pe care le folosiţi trebuie să fie simple, economice şi optime.

Ambalajul secundar sau grupat

În acest tip de ambalaj clienţii vor aşeza produsele pe care le-au cumpărat. Firmele de logistică îl pot folosi pentru livrare, iar în el se pot grupa mai multe produse cu scopul de a fi expediate împreună. Cel mai important lucru este faptul că ambalajul secundar protejează atât bunurile cât şi ambalajelor lor primare.

În magazinele de vânzare cu amănuntul, după finalizarea cumpărăturilor, clienţii pot pune produsele achiziţionate în pungi, fie de plastic, fie de hârtie. Acestea ar trebui să fie suficient de fiabile pentru a putea susţine greutatea mai multor produse şi ar trebui să fie astfel create încât clienţii să le poată apuca cu uşurinţă (să aibă mânere).

Dacă aveţi un magazin online de îmbrăcăminte sau dacă oferiţi clienţilor posibilitatea de livrare prin curier şi primiţi o comandă pentru o rochie, o fustă şi o bluza de la un singur client, puteţi aşeza toate aceste articole (împreună cu ambalajul loc primar) într-un singur colet.

O dată cu dezvoltarea ecommerce-ului, magazinele online de îmbrăcăminte au devenit din ce în ce mai populare în rândul clienţilor, motiv pentru care această flexibilitate oferita de soluţiile de ambalare este cu atât mai importantă cu cât clienţii îşi doresc să fie mulţumiţi de cumpărăturile efectuate la distanţă.

Cele mai folosite tipuri de ambalaje secundare rămân pungile de hârtie şi cele de plastic. Pungile de plastic sunt foarte fiabile, rezistente la umezeală şi pot fi refolosite de mai multe ori. Din cauza impactului lor asupra mediului, conform reglementărilor în vigoare cele mai mari magazine au obligaţia legală de a percepe o taxă pentru fiecare pungă de plastic oferită clientului.

Taxa nu se aplică şi pungilor de hârtie deoarece acestea pot fi reciclate mult mai uşor. Cu toate acestea, şi pungile de hârtie pot fi dăunătoare pentru mediu. În procesul lor de producţie se folosesc cantităţi mari de combustibil şi apă – chiar mai mult decât în cazul pungilor de plastic.

Prin urmare, atunci când va decideţi dacă să cumpăraţi pungi de plastic sau pungi de hârtie va puteţi raporta în primă fază mai degrabă pe estetică şi branding decât pe fiabiliate. E adevărat că puteţi folosi pungi de hârtie, dar în momentul în care demaraţi o afacere cu un magazin nou, un sfat precaut ar fi să încercaţi să menţineţi cheltuielile la un nivel minim. Cel puţin o perioadă.

Căutaţi ambalaje primare şi secundare de calitate? Vizitati magazinul on-line www.paff.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.